Slavík pod křídly Sokola

Hlasujte na www.ceskyslavikmattoni.cz.

Charismatický moderátor a divadelní všeuměl Ondřej Sokol se po loňském úspěchu letos znovu ujme moderování prestižního galakoncertu Českého slavíka Mattoni. V loňském jednapadesátém ročníku Slavíka zaujal svou bezprostředností, smyslem pro humor a schopností improvizace.

Slavík je nezastupitelný

V posledních letech se Slavík snaží podporovat především mladé talenty. To je také hlavní smysl vedlejších kategorií Objev roku a „Rozstřel“. V Objevu roku hlasují posluchači o třech výrazných talentech, které nominovala odborná porota. Naproti tomu v „Rozstřelu“ soutěží účastníci i se svou konkrétní písní. Hlasující si ji mohou na stránkách Slavíka také poslechnout. Ta z nich, která získá nejvíce bodů, zazní potom naživo v přímém přenosu vyhlašování vítězů. Anketa má v představování mladých nezastupitelnou roli.  Naše domácí scéna totiž právě vchází do období střídání generací a každá příležitost, kdy se mohou nové osobnosti objevit na obrazovce velkých televizních stanic, je důležitá. Vždyť vyhlášení vítězů pravidelně patří k nejsledovanějším pořadům roku.

Osm kategorií

Když Český slavík v roce 1962 začínal pod názvem Zlatý slavík, volili čtenáři Mladého světa prostřednictvím kupónů jen v jedné společné kategorii a navíc volili píseň roku. Tehdy suverénně zvítězil Waldemar Matuška a hitem roku se stal pověstný duet Waldemara Matušky a Evy Pilarové Láska nebeská. V současné době má Český slavík Mattoni kategorií osm.

Základem jsou tři hlavní kategorie – nejoblíbenější zpěvák zpěvačka a skupina. Z nich se odvozuje další, Absolutní slavík, jímž se stává ten, kdo získal největší počet hlasů.

Ve Slavíkovi se dále rozhoduje o Slavících bez hranic, tedy o nejpopulárnějších slovenských umělcích v České republice. To je doména košické kapely No Name, jíž zatím nedokázali porazit ani staří matadoři z Elánu, ale ani populární punkeři Horkýže slíže.

O Objevu roku se hlasuje zhruba posledních patnáct let. Loni v něm zvítězil talentovaný písničkář, který si říká Pekař. Podesáté se hlasuje na stránkách Rádia Impuls o nejoblíbenější písničku jeho posluchačů. Letos jsou nominovány hity Karla Gotta a kapel Kryštof a Mirai. Zatím nejmladší kategorií, která je tentokrát založena na výsledcích prodejů, je Nejstreamovanější česká píseň. Jejím cílem je podpořit legální stahování hudby z internetu. Prvním vítězem se stal Xindl X s písní V blbým věku.

Každý hlas rozhoduje

Český slavík Mattoni je podle dlouhodobých výzkumů nejznámější a nejpopulárnější českou společenskou anketou. Stojí za ním mnohaletá tradice a kultivovaná prezentace výsledků. V mnoha ohledech je i výjimečnou akcí v kontextu celé Evropy. Pokud někde probíhají podobné akce, které vyhledávají nejpopulárnější místní zpěváky, zpěvačky a skupiny, obvykle jsou založeny na rozhodování porot. V Českém slavíku Mattoni ale může volit své oblíbence každý. Stačí zajít na stránky www.ceskyslavikmattoni.cz a vyplnit hlasovací lístek. Hlasuje se do 19. listopadu. Pak už nezbývá než čekat na televizní přenos galakoncertu, jak se váš oblíbenec umístil. Ondřej Sokol vás k němu zve na soboru 25. listopadu ve 20.20 hodin v přímém přenosu TV Nova.

Partneři ankety


„Kde je život, tam je Mattoni“, to je motto, kterým se generální partner ankety po dlouhá léta řídí. V oblasti kultury se Mattoni pohybuje již řadu let a stále chce hudebním fanouškům přinášet něco nového a jedinečného. I proto podporuje jak stávající, tak nové hudební interprety a napomáhá plnit jejich sny.

Hlavním partnerem ankety jsou M&M Reality holding. Na českém trhu jsou od roku 2005 a k naplnění vize a cílů vytváří pokrokové projekty a inovace, ze kterých se stávají nejmodernější nástroje pro každého obchodníka ve společnosti a tím nastavují nový směr a vysoký standard při uspokojování potřeb klientů. Tím si svůj náskok před ostatními nejen drží, ale stále překračují.

Partnerem ankety je společnost Dermacol. Původní česká značka Dermacol, která už víc než půl století zdokonaluje a pečuje o krásu žen,  vznikla ve Filmovém studiu Barrandov spojením odborníků na filmový make- up a dermatologů z Ústavu lékařské kosmetiky. První a dodnes nejúspěšnější výrobek Dermacol Make-up Cover byl uveden na celý evropský trh. Slovo „dermacol“ se u nás stalo synonymem pro make-up obecně. Licence na tento výrobek se podařila v roce 1969 prodat až do Hollywoodu. Dermacol se tedy pyšní tím, že krása mnohých filmových hvězd má svůj původ v Dermacol kosmetice z Prahy. Dnešní společnost Dermacol je dynamickou českou rodinnou firmou pečující s úctou o tento odkaz.  Manželé Věra a Vladimír Komárovi ho rozvíjí v obdivuhodném příběhu tří generací, ve kterém se tradice snoubí s inovací, národní hrdost s pýchou a láska ke kráse s ambicí vyrábět ty nejkvalitnější kosmetické produkty. Dermacol je nejúspěšnější českou kosmetickou značkou, která se vyváží do více než 60 krajin po celém světě.

Zahrajte si se společností NH CAR hru „Autíčka“, jejíž hlavní cenou je týdenní dovolená u rakouského ledovcového jezera Attersee. Dopravu zajistí zdarma zapůjčený Volkswagen Transporter kombi od společnosti NH CAR. Hry se můžete zúčastnit ZDE Ve strhující scenérii tyrkysově modrého jezera Attersee si každý najde to svoje. Nezáleží na tom, zda se rozhodnete pro pěší turistiku, cyklistiku, plachtění, jízdu kajakem, plavání nebo jen relaxaci. Pozorujte malebné jezero z různých perspektiv a sbírejte přitom nezapomenutelné zážitky, ať už na palubě lodi jedoucí přes Attersee, pod vodou nebo na jednom z horských vrcholů.

MusicJet, další ze slavičích partnerů, to jsou hudební novinky a miliony skladeb z české i světové produkce. Moderní hudební aplikace MusicJet umožňuje streaming a nákup hudby na všech zařízeních s operačními systémy iOS a Android. Kromě toho nabízí tvorbu individuálních playlistů, jejich offline přehrávání, nebo sdílení oblíbených skladeb s přáteli.